091120 - 091123

Publicerad 2009-11-23 11:56:03 i Allmänt

Jag har haft fullt upp hela helgen. I fredags jobbade jag och när jag slutade gick jag bort till Patriks föräldrar där vi skulle äta mat med dem och Marina Robert och barnen.

På Lördan så åkte jag med till Örebro. Patrik, Christer och Robert skulle på öl och whisky mässa på conventum. Jag och Marina roade oss med att gå i affärer under tiden. Måste säga att det är ganska lärorikt att gå i affärer när man inte har råd att handla något. Det enda jag köpte var en necessär och en liten gran med kruka på Ikea. Inne i stan så utnyttjade jag mitt presentkort på FACE som jag fick i julklapp förra året! Haha. Jag fick med mig en mascara,en ögonskugga med 24 karatsguld i (visste jag knappt fanns? 200 spänn.) och ett nagelack.


Gran och röd plåtkruka 98:-
Det får nog bli årets julgran ;)
___

Igår så bestod nästan hela dagen av att packetera köttfärs. Väga, knyta ..
Så nu har vi 27 kilo(!) köttfärs i frysen. Tacos någon? :). Sen lite annat som lövbiff, fransyska, rostbiff, biff och filé blandannat. Men pengar det sparar man noog. Tror vi köpte en halv Kalv, Ko eller Tjur? Är osäker.

När köttfärsen var klar så smet jag iväg och städade banken sen handlade jag och Patrik mat. Känns som kylskåpet varit tomt i en evighet. Köpte med grillad kycklig och potatissallad hem, det kändes enkelt och bra. Vi hann kolla på både en Wallander och UP innan vi skulle sova. UP var jättesöt! Men den var så sorlig i början så man kände sig lite nere genom hela filmen, men den var absolut inte dålig för det.


bild lånad från news.cnet.com/speedsandfeeds/?categoryId=9727957
____



Tror jag ska göra ett städryck. Frida kanske kommer hit om hon orkar.
Saknar dig Frida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ciss

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela