babbel

Publicerad 2014-02-04 11:28:00 i

Jag längtade verkligen tills det skulle komma snö och jag blev glad när den kom. För ALVINS skull. Visserligen blev det ljusare och det är ju otroligt skönt, men jag hade ju precis fått upp intresset för att powerwalka och hade till och med börjat springa lite och med snön så försvann liksom intresset, det kryper i benen, men att gå ut i snömodd känns inte aktuellt. Men förhoppningsvis är våren här fortare än man tror. Igår la jag faktiskt märke till att vissa vägar var bara, så jag ska nog ge mig ut på en pw innan det kommer ner mera snö! 

Jag botar iallafall krypet i benen med att träna lite inomhus och jag måste kolla upp lite övningar med pilatesboll. Jag inbillade mig nämligen att det skulle vara kul så jag köpte en i fredags, haha.


Det vore ju trevligt också om det kunde bli vår så att alla bacillusker försvinner.
Alvin har (är visserligen idag också) varit hemma från dagis i ett par dagar för feber, snor och hosta. Hostan sitter i litegrann fortfarande så en dag till får han vara hemma. Vilmer har åkt på samma och hans hosta är hemsk :( nästan inget alls på dagen men på natten får han många hostattacker som inte vill ge sig .. Hoppas verkligen att han blir helt frisk snart, hans humör är antingen hur bra som helst eller inte bra alls. Det finns liksom inget nöjd-mellanläge. Så tips mot hosta på småbarn mottages gärna! (vatten hjälper knappt alls).


Äntligen kan jag börja ta kort på barnen igen. 
Vi har fått tillbaka kameran och den fungerar hur bra som helst. Bättre än någonsin faktiskt. Den har nog aldrig varit som den ska. De bytte ut objektivet.
 

liten knubbis.
 

Kommentarer

Postat av: Maria F

Publicerad 2014-02-04 12:57:19

Tror det är mkt sjukdomar nu...igår var de bara 4 barn på gympan ;) Krya på er!!!!

Svar: Oj! Det var inte många! Tack :)
ciss

Postat av: Pilli

Publicerad 2014-02-04 19:02:18

När Oscar var mindre och hade hosta på natten som inte gav sig brukade han få en flaska välling. Då lenase det av och han slutade hosta och somnade om.

Svar: Okej! Tack! Han dricker inte välling, men ersättning kanske funkar. Har inte vågat ge honom för han spyr så lätt när han hostar .. Men det kanske hjälper då istället :)
ciss

Postat av: Frida

Publicerad 2014-02-05 01:07:13

Välling/ ersättning! Det rensar! Spyr han sen upp den så kommer slemmet också ut! :)

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-02-10 14:07:08

För vuxna har jag hört att en alvedon är bättre än typ all receptfri hostmedicin, kanske funkar på barn också?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ciss

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela