kycklingkalops

Publicerad 2009-05-11 23:10:28 i Allmänt

ja, kycklingkalops låter tookigt, men åååh så gott :) mariel lagade det när jag bodde hos dem i kumla. ringde henne idag för att få tag på receptet men hon svarade inte, så jag improviserade lite.

- ett par kyckling fileer, som steks innan såklart.
- vatten och kycklingbuljong
- skivade morötter
- purjolök (lägger i grönsakerna precis innan det är klart, så de håller sig knapriga.)
- annan krydda om du vill, tex - svartpeppar,vitpeppar.

SUVERÄNT!
____

jag har druckit kaffe hos frida idag, längesen, vi lyckas ju aldrig vara lediga samtidigt eller liknande. mitt i all röra har hon det så fint! vill också vara duktig på sånadär småsaker som hon lyckas så bra med! och zandra var gullig och hade fixat salt&peppar kar åt mig. iiih :) sen har jag varit ute och kört, haha. stötte på peter och samuel och körde en donut fika. nu är vi hemma och jag tror jag skall krypa ner i sängen hos min man ;D

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ciss

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela